El principi del final



El passat dimarts 10 de setembre del 2019, donava inici el nou curs 2019 - 2020 del grau en Treball Social de la UV.

L'alumnat de quart curs de l'itinerari de Suport personal, educatiu i familiar, començarem aquesta marxa amb l'assignatura de Programes d'Animació Sociocultural, una matèria nova per a nosaltres, però amb uns continguts amb els que ens hem trobat amb anterioritat, especialment en l'assignatura d'Educació Social: Intervenció Socioeducativa, del segon curs.


Les primeres activitats que vam realitzar van ser per conèixer-nos una mica millor entre les/els alumnes. La totalitat de l'alumnat ens vam situar en un cercle gran. Abans que res, es realitzà un joc que consistia en passar-se "l'energia" mitjançant la mirada. Calia estar pendent de la persona que disposava de "l'energia" en cada moment, per veure sobre quins ulls fixava la mirada.

A continuació, tingueren lloc les presentacions personals de cadascú, però no de la manera formal. La persona que es presentava havia de dir el seu nom i una de les seues aficions favorites. Acte seguit, havia de representar eixa afició, per exemple: fer natació, anar al gimnàs, eixir amb les amigues i els amics, veure la televisió... La representació havia de fer-se mitjançant un gest i una onomatopeia que la resta del grup haviem d'imitar. Quan tot el món s'havia presentat, haviem d'intentar recordar el nom, l'afició, el gest i l'onomapotella corresponent a cadascuna de les persones del rogle.

Després, el professor ens repartí un full amb diferents columnes per omplir. Es tractava de diferents característiques, que no tenien res a veure unes amb les altres: "Li fan olor els peus", "Està enamorat/da", "Toca algun instrument", "Realitza alguna col·lecció", etc. En cadascuna de les columnes s'havia d'escriure el nom d'un alumne/a, sense poder escriure'n cap més d'una vegada en una mateixa fila. Aquesta dinàmica serví per interactuar entre tots/es, i fou molt divertida.

Per finalitzar, vam fer una activitat per parelles i grups. Sen's repartiren petits papers amb distintes definicions del concepte d'Animació Sociocultural, una per cada parella que formarem. Les dues persones haviem de llegir la definició i comentar-la, per després unir-nos a una altra parella. Aleshores, comparavem ambdues definicions i haviem d'escollir la que consideravem més completa o s'adapatava millor a la conepció que teniem de l'animació sociocultural.


Aquesta primera sessió va ser molt dinàmica, i ens serví per trencar el gel i donar inici a una nova etapa, la que serà per a moltes persones, l'última d'aquest camí universitari. És l'inici del final.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Les pràctiques a Lliria - L'acomiadament

'Saltimbanquis': Una proposta d'oci inclusiu

Teatre que educa - "El Principito" a la Colonia Sant Vicent Ferrer