Les pràctiques a Lliria - L'acomiadament

El dimarts 17 de desembre va ser l'últim dia que la companya Celia i jo, Javier,  i dos persones més de la nostra classe: Lucía i Ariadna (Alba acudí dilluns per última vegada), anarem a Lliria per a la realització de les pràctiques extracurriculars de las que ja hem parlat al blog.


Fou un dia molt bonic, ja que la jornada no es va dur a terme com ha sigut habitual durant el transcurs del quadrimestre. Estiguerem treballant en dos grups, un de quart de primaria i l'altre de sisé.

En la classe de quart, estiguerem acompanyant als xiquets/es i jugant a diversos jocs com L'Oca, el disseny d'un relat de manera conjunta, la formació d'un cub per treballar geometria, jocs de paraules per aplicar l'aprenentatge de llengua, etc. En tot moment, es seguia treballant, independentment de com fos l'activitat o el joc, des d'una perspectiva d'aprenentatge dialògic, tal i com estan enfocats els grups interactius. Si bé és cert que amb alguns jocs és més difícil posar en el centre els valors de cooperació, companyerisme o diversitat, com per exemple "L'Oca", pel seu caràcter rígid i competitiu... Forma part de la nostra tasca el convertir eixe moment en una estona lúdica educativa, incidint quan calga en el grup per tal que es respecte a totes les companyes i els companys, per que es tinga paciència, per assumir la "victòria" i també la "derrota", per fomentar interaccions positives durant el joc, etc.

No obstant, sí que hem de remarcar, com ja s'ha dit en anteriors entrades i al llarg de l'assignatura, que la societat en la que vivim es sosté sobre uns paràmetres d'individualisme i de competitivitat molt forts, i els jocs més habituals tenen unes regles i funcionen d'una manera que segueix esta línia. Però a tot se li pot pegar una volta, o al menys, resignificar una mica, a través del desenvolupament que se li done.

Pel que fa a la classe de sisé, hem de parlar de la gran sorpresa que ens vam endur. Nosaltres acudirem amb la idea, com totes les setmanes, d'anar per oferir suport als grups interactius, en els quals es treballen distintes activitats dels continguts de les assignatures que estan donant en l'aula habitualment. Però esta vegada l'activitat es va produïr a la inversa... Van ser les xiquetes i els xiquets els que dirigiren els grups interactius: elles/ells tenien que explicar-nos les distintes activitats que havien preparat: el joc dels escacs, un experiment químic i el disseny de tipografies de titols de manera manual. 

Tot l'alumant va mostrar molt d'entusiasme a l'hora de contar-nos el que havien fet i de donar-nos les pautes per poder realitzar nosaltres mateixes/os les activitats. Després, ferem un rogle per tal que els xiquets/es pogueren expressar com s'havien sentit al llarg de quadrimestre amb els grups interactius. Ens comentaren que estigueren molt a gust, que aprengueren uns dels/les altres i ens donaren les gràcies. A més a més, ens donaren a cadascun de nosaltres una cartolina amb un missatge d'agraïment i una fotografia del grup de classe. I així, tingue lloc l'acomiadament, entre l'alegria i la satisfacció i la pena.

Des d'ací, reiterem el nostre agraïment a totes les persones que fan possible els grups interactius en el CEIP Sant Vicent Ferrer, per donar-nos l'oportunitat de crèixer com a persones i com a futures professionals en aquesta experiència que ha resultat tan bonica i tan enriquidora.

Comentarios

Entradas populares de este blog

'Saltimbanquis': Una proposta d'oci inclusiu

Teatre que educa - "El Principito" a la Colonia Sant Vicent Ferrer